6.8.13

Hoffman: Miksi olen niin tyytymätön elämääni ja tuleeko se paremmaksi?


MIKSI OLEN NIIN TYYTYMÄTÖN ELÄMÄÄNI JA TULEEKO SE PAREMMAKSI?


Kirjoittanut Jennifer Hoffman (enlighteninglife.com)
Uutiskirjeestä 31.7.2013
Energiaa välittäen suomentanut Pirjo Laine

Kysymys:
Rakas Jennifer, elämästäni näyttää kadonneen vuosia ollessani kiireinen suhteen ja parantumisen kanssa, mutta nyt se kaikki on loppu ja haluan mennä ulos pitämään hauskaa, mutta on kaksi ongelmaa: minulla ei ole enää aavistustakaan, mitä hauskanpito on, eikä minulla ole ystäviä, joiden kanssa pitää hauskaa.

Tiedän, että pitäisi mennä kursseille tai tapahtumiin, mutta minusta ei tunnu siltä, kun ei ole mitään motivaatiota. Tiedän myös, että minun pitäisi yrittää tutustua kaikin mahdollisin tavoin, mutta minusta ei tunnu siltäkään, koska tiedän muuttavani täältä pian, joten mitä itua siinä on? En vain pidä alueeni ihmisistä. Useimmat ihmiset eivät ole lähimainkaan omaa ikääni ja yleisesti ihmiset ovat täällä hyvin erilaisia kuin minä. Kukaan heistä ei innosta minua eivätkä he tee mitään mielenkiintoista elämässään.

Tämän lisäksi luulen, että minulla on kolmaskin ongelma: minun on oltava tarkkana rahasta, koska olen siirtymävaiheessa urani suhteen eikä minulla ole tällä hetkellä varaa kuluttaa. Mitä minun siis pitäisi tehdä? Tiedän, että olen pahassa kierteessä, ja huomaan olevani levoton, kyllästynyt ja sitten vain surullinen päivät pitkät. Haaskaan aikani tuijottaen seiniä tai televisiota.

Jenniferin vastaus:
Et tosiaankaan pidä elämästäsi. Ensimmäisenä huomasin kysymyksestäsi, miten monta kertaa sanoit "tiedän, että minun pitäisi" kuvaamaan asioita, joita et tee. Sitten puhut siitä, miten et pidä alueesi ihmisistä ja miten et sovi joukkoon. Eikä sinulla ole rahaa, koska olet siirtymävaiheessa. Näetkö, miten koko elämäsi on siirtymävaiheessa ja miten se uskosi, ettei sinulla ole kontrollia mihinkään sen osaan, pitää sinut jumissa?

Jos muuttaisit uskomuksiasi vähän, huomaisit, että voisit löytää alueeltasi asioita, joiden tekemisestä nautit, ystävystyisit ja rahatilanteesi parantuisi. Ensin sinun on mietittävä, miksi näet kaiken asioina, joita "sinun pitäisi tehdä". Kuka niin sanoi? Luulen, että vahvistat nyt omaa auktoriteettiasi olemalla tekemättä mitään ja sitten ihmettelet, miksi olet niin surullinen ja yksin. Miksi et tekisi sellaisia asioita kuin kävisit kursseilla ja tapahtumissa, ystävystyisit, löytäisit samanmielisiä ihmisiä ja pitäisit hauskaa, koska haluat? Sovi tapaaminen itsesi kanssa ja tee jotain hauskaa ainakin kerran viikossa, mitä tahansa se merkitseekin sinulle. Ole avoin ystävystymään ja näe kaikki elämässäsi valintana velvollisuuden sijasta.

Olet passiivis-aggressiivinen tässä ja uskon sen johtuvan siitä, ettet voinut tehdä omia valintojasi ollessasi nuorempi ja sinun oli pakko tehdä asioita, joita et halunnut. Niinpä nyt kun voit tehdä, mitä haluat, päätät olla tekemättä mitään. Ja se on ok, kunhan tunnistat tekeväsi näin ja olet syyttelemättä siitä toisia, aluettasi tai sen ihmisiä. Rajoitat omaa elämääsi syistä, joita et ehkä ymmärrä tai tiedosta, mutta olet silti elämäsi kontrollissa. Kun päätät olla ilossa ja nauttia elämästäsi joka hetki riippumatta siitä, mitä ympärilläsi tapahtuu, löydät iloa kaikkialta, missä olet. Aloita nyt. Haluat olla onnellinen, joten salli itsesi tehdä se, ja löydät haluamasi sieltä, missä olet, ja sinulla avautuu myös ovia, jotka sallivat sinut siirtyä sinne, minne haluat mennä seuraavaksi.

-----------

Viestiä saa vapaasti välittää edelleen.

Kanavoinneista ja muista kirjoituksista voit saada uutta näkökulmaa, lohtua ja vahvistusta elämäsi tilanteissa. SINÄ olet kuitenkin oman elämäsi ja oman totuutesi paras asiantuntija. Vie kaikki informaatio omien "suodatintesi" läpi ja luota AINA ensisijaisesti omaan sydämeesi ja sisäiseen ohjaukseesi, kun teet valintoja - suuria tai pieniä. Näin pidät oman voimasi ja löydät oman totuutesi.